loading...
برای تمام پرس پولیسیا (سایت آموزش کامپیوتر)
ابولفضل مخیران بازدید : 32 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
روی ادامه مطلب کلید کنید

Outlook ، ایمیل و وب خود را امن کنید


در همه حال مراقب ایمیل های خود باشید و همه ایمیل های خود را بررسی نکنید برخی از ایمیل ها دارای ویروس های مخربی هستند.سعی کنید در ایمیل هایتان به روش های مختلف نهایت امنیت را فراهم کنید.

امروزه شاید بتوان گفت که که با گسترش خدماتی چون Email یا SMS استفاده مردم از تلفن کمتر شده و حتی تحقیقات علاقه مردم به استفاده از SMS را در مقابل تلفن نشان می دهد اما در هیچ کدام از موارد یاد شده امنیت لازم مشاهده نمیشود، مثلا شاید در هنگام صحبت مکالمات ما شنود شود و یا اینکه ایمیلتان هک شود در هر صورت باید راهی برای افزایش امنیت پیدا کرد.

شکل email sequrity

در حال حاضر استفاده از پست الکترونیکی یا همان ایمیل ها نقش موثری در تبادل اطلاعات در همه جا حتی شرکت های بزرگ ایفا می کنند. این اطلاعات هم هرگز نباید بدون حافظت در شبکه داخلی شرکت و یا اینترنت رها شوند.

Email از دو قسمت E (الکترونیک) و Mail (پست) تشکیل شده است. در حقیقت فضایی در اینترنت (مشابه صندوق پستی شما در اداره پست یا در ورودی خانه) می باشد که کلید آن فقط در دست شما است.

اما اگر همین ایمیل ها دارای امنیت نباشند می توانند افشا کننده اطلاعت مهمی باشند.

ایمیل ها واهمیت رمزگذاریشان

چگونه می توانیم ایمیل خود را رمزگذاری کنیم؟؟

رمزگذاری تبدیل اطلاعات قابل خواندن (متن ساده)، به اطلاعات غیرقابل خواندن (متن رمزی) است.

رمزگذاری باید به عنوان یک لایه اضافه در چهارچوب کنترل امنیت شما دیده شود؛ وقتی از آن استفاده کنید که منظور خاصی را برآورده کند.

چندی پیش افراد از فناوری PKI برای رمزگذاری اطلاعات ایمیل های رد و بدل شده استفاده می کردند که مانع از سرقت محتوای آنها توسط هکرها و سارقان جهان مجازی می شد. اما برای استفاده از این فناوری نیاز به نصب نرم افزار بود.

اما شرکت ترندمیکرو ابزار جدیدی را برای رمزگذاری ایمیل ها ایجاد کرد که در عین حال استفاده از آن ساده تر است، چون کاربران نیازی به نصب نرم افزاری خاص قبل از تبادل ایمیل یا مراجعه به یک پرتال ویژه ندارند و می توانند به همان شکل سابق دست به دریافت و ارسال ایمیل بزنند.

سرویس دهندگان دیگری نیز هستند که با یک حساب ایمیل شما را به صورت رمز ذخیره می کنند و شما با وارد کردن پسوردتان وارد اکانت خود می شوید و رمزگشایی می گردد. ایمیلهای رد و بدل شده بین کاربران این سرویس به صورت اتوماتیک رمزگذاری و رمزگشایی می شوند و در صورتی که قصد داشته باشید به شخصی دیگری خارج از این سرویس ایمیل ارسال کنید می توانید یک سوال امنیتی برای ایمیل تعیین کنید که در صورت پاسخ درست طرف مقابل ایمیل رمز گشایی شود.

ایمیل ها واهمیت رمزگذاریشان

بهتر است قبل از ایجاد هر نوع امنیتی اتصال اینترنتی خود را نیز بررسی کنید و از اتصالات اینترنتی امن مانند SSL و یا TLS استفاده کنید. اگر دارای چنین ارتباطی نیستید خود می توانید آن را تنظیم کنید.

در ادامه هنگامی که از وب میل خود استفاده می کنید به این نکته توجه کنید که عبارت HTTPS ظاهر شده باشد و در صورت عدم وجود این عبارت خودتان آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

از راه حل‌های مناسب برای انتقال امن اطلاعات می‌توان به FTP محافظت شده یا SSL اشاره کرد.

OPenPGP یک استاندارد است برای پیام رسانی کاملا ایمن، نام open به این دلیل استفاده شده که هرکسی می تواند از آن استفاده کند، این نرم افزار برای رمزگذاری پیام های پست الکترونیک شما به کار می رود شما می توانید

اگر از برنامه های دیگری مانند Outlook استفاده می کنید می بایست تنظیماتی مربوط به POP/SMTP، HTTPو... را انجام دهید و به دنبال گزینه ای برای فعال کردن رمزگذاری باشید.

OPenPGP یک استاندارد است برای پیام رسانی کاملا ایمن، نام open به این دلیل استفاده شده که هرکسی می تواند از آن استفاده کند، این نرم افزار برای رمزگذاری پیام های پست الکترونیک شما به کار می رود شما می توانید برنامه های رایگان و تجاری مناسبی چونGPG4Win  یاPGP Desktop Email را تهیه کنید.

البته در این روش می بایست یک مجوز امنیتی را در رایانه خود نصب نمایید و سپس کاراکترهایی که کلید عمومی نام دارند را برای افرادی که ایمیل را برایشان ارسال می‌کنید بفرستید. این رشته کارکترها در واقع یک مدرک امنیتی را روی سیستم افراد مورد نظر شما نصب می‌کند و به این ترتیب می‌توانند ایمیل شما را مشاهده کنند.

ایمیل ها واهمیت رمزگذاریشان

برای رمزنگاری فایلهای مربوط به برنامه outlook کافی است فایلهایی با فرمت .PST و .OST را یافته و رمزنگاری کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 180
  • بازدید کلی : 5,717