loading...
برای تمام پرس پولیسیا (سایت آموزش کامپیوتر)
ابولفضل مخیران بازدید : 47 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
بروی ادامه مطلب کلیدکنید

از تغییرات سایتها بدون سرزدن به آنها مطلع شوید


امروزه افراد به سایت های زیادی با توجه به علایق و فعالیت های خود مراجعه می کنند. بسیاری از افراد روزانه به تعداد زیادی از سایتها به منظور یافتن مطالب جدید مراجعه می کنند. وقت زیادی صرف می شود تا به جست و جو برای مطالب در سایت های متفاوت بپردازید. اما چطور می توان وقت کمتری را صرف جست و جو کرد؟

آمار زیادی می شنویم مبنی بر این که روزانه چند ساعت وقت افراد در راه ها می گذرد اما تاکنون فکر کرده اید روزانه چند ساعت زمان افراد در جستجوهای اینترنتی سپری می شود؟ آیا می توان از این موارد جلوگیری کرد یا میزان آن را کم کرد؟

از تغییرات سایتها بدون سرزدن به آنها مطلع شوید

ممکن است شما بخواهید از آخرین تغییراتی که در بسیاری از سایتها ایجاد می گردد، با خبر شوید. اما زمان زیادی صرف می شود که شما برای مثال به 50 سایت مراجعه کنید. به خصوص این که بسیاری از سایت ها دارای فایل های Flash ، Video  و ...  بوده و زمانی را برای بارگذاری صفحه ها، نیاز دارند. اما به کمک Feed شما می توانید از تغییرات سایت ها و زیر صفحه ها آگاه شوید.

این سئوال پیش می آید که چطور می توان به Feed داشتن یک سایت پی برد. در بسیاری از سایت های دارای Feed، شما می توانید نماد نارنجی رنگی را در گوشه های سایت قرار دارد. با روش های زیر می توانید Feed را در سایتها پیدا کنید.

در روش اول شما می توانید نماد مربوط به Feed را مشاهده کنید.

شما به کمک Feed می توانید از تغییرات سایت ها بدون مراجعه به آنها با خبر شوید

در روش دوم در صورتی که از مرورگر Firefox استفاده می کنید، با هر مراجعه به وبلاگ و یا سایت ، اگر سایت دارای Feed  باشد، نماد نارنجی رنگ Feed در گوشه راست آدرس بار ظاهر می شود

بعضی افرد دلیل استفاده از Feed برای سایت خود را نمی دانند. اگر شما دارای وبلاگ یا سایت هستید ، باید Feed مربوط به وبلاگ یا سایت خود را در اختیار دیگران بگذارید. در صورتی که سایت شما مانند یک فروشگاه باشد ، Feed مانند یک سرویس مخصوص عمل می کند.

در مثالی می توان اینگونه بیان کرد که شما صاحب فروشگاه بوده و ضمن فروش به خریداران سرویس می دهید. فرد خرید خود را در منزل دریافت می کند و همچنین از آخرین قیمت اجناس نیز آگاه می گردد.

از تغییرات سایتها بدون سرزدن به آنها مطلع شوید

اما چطور از Feed ها استفاده می شود؟

شما به یک reader Feed به منظور وارد کردن Feed ها در آن نیاز دارید. Google نیز یکی از feed reader ها است. برای استفاده از این سرویس در Google، می توانید وارد Gmail خود شده سپس www.Google.com/reader مراجعه کرده و با استفاده از گزینه Add subscription ، Feed های مورد نظر خود را وارد نمایید.

افرادی که دارای اینترنت با سرعت پایین هستند می توانند برای Feed کردن از نرم افزار هایی مانند Snarfer استفاده کنند که نسخه کم حجم آن را می توانید دانلود کنید.

اما شاید بخواهید خودتان یک Feed بسازید که در این حالت می توانید از FeedBurner استفاده کنید. با ثبت نام در سایت FeedBurner می توانید Feed بسازید و آن را در سایت خود قرار دهید. البته بیشتر سایت ها  خود دارای Feed  هستند، اما در FeedBurner مزایایی از جمله مشاهده تعداد افرادی که از Feed شما استفاده می کنند وجود دارد.

در صورتی که در سرویس دهنده های وبلاگ عضو هستید، برای انتقال Feed ساخته شده کار سختی نخواهید داشت. ابتدا نماد مناسب برای Feed را انتخاب کنید و سپس آدرسی که بعد از ساخت Feed در اختیار شما قرار گرفته شده است را به آن نماد لینک دهید.

اما آن دسته از افرادی که از  وردپرس استفاده می کنند و به کد های سایت خود دسترسی ندارند، به صورت زیر عمل کنند.

ابتدا یک نماد مناسب برای Feed انتخاب کرده و  سپس در  قسمت نوشتاری وردپرس، مثل تصویر مورد نظر را برای Feed، آپلود کنید. سپس آدرس Feed ساخته شده را به آن تصویر لینک کنید. سپس وارد  قسمت HTML شده و تمام کدهایی ساخته شده را کپی کنید. کاری که باقی می ماند وارد شدن به قسمت داشبورد وردپرس و بعد از آن،  قسمت نمایش است.

از ابزار های کنار صفحه ، متن را انتخاب و کدهای کپی شده را در آن قرار دهید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 211
  • بازدید کلی : 5,748