loading...
برای تمام پرس پولیسیا (سایت آموزش کامپیوتر)
ابولفضل مخیران بازدید : 54 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
روی ادامه مطلب کلید کنید

چگونه فید آر.اس.اس(RSS)  خود را تنظیم کنیم ؟


استفاده از فیدهای سایت ها و قرار دادن آن ها در فیدخوان ها راه سریعی برای دستیابی به اخبار به روز شده و مورد علاقه شماست.

سال هاست که اینترنت جای خود را در میان همه افراد از برنامه نویسان و وبلاگ نویسان گرفته تا نوجوانان به طرز قابل توجهی باز کرده است. اینترنت جزیی از زندگی آنهاست و به یك عادت و فراتر از آن ، اعتیاد تبدیل شده است و آنها مدت زمان زیادی از روز را صرف وب‌گردی می‌كنند . . .

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

امروزه وب گردی کار بسیار رایجی در بین افراد شده است و هر کس به منظور خاصی این کار را انجام می دهد از سرگرمی گرفته تا مطلع شدن از خبرهای روز دنیا...

ولی برخی افراد گویی به وب گردی عادت کرده اند و کار روتین هر روز آن هاست. این کار نیاز به صرف مقداری زمان است تا بتوانند تمام وب ها را بررسی کرده و از به روز شدن آن ها مطلع شوند.

می توان گفت این افراد راه های سریع تری نیز برای دستیابی به اطلاعات خود می شناسند.

از جمله این روش ها  می توان به استفاده از Feed reader یا همان فیدخوان اشاره کرد.

فید چیست؟ و فیدخوان چگونه کار می کند؟

با استفاده از فید (Feed) کاربر می‌تواند از جدیدترین به روزرسانی‌ها مطلع شود.

RSS (آر اس اس) نیز یک نوع فید می‌باشد که در بیشتر سایت‌ها فید RSS، با آیکون و تصویر خاص خود قابل شناسایی است.RSS feed  اضافه های وبلاگ را مانند قالب، تبلیغات، مطالب قدیمی و ... حذف کرده و فقط آنچه را که شما به دنبالش هستید در اختیارتان قرار می دهد: مطالب جدید به همراه تصاویرشان.

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

برای اینکه بتوانیم چندین RSS feed را همزمان با هم مشاهده کنیم از سیستمی که با نام Reader ارائه شده است استفاده می کنیم. استفاده از آن به راحتی استفاده از جعبه ایمیل است. استفاده از سیستم Reader کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی هر تعداد وبلاگ را که میخواهید در کوتاه ترین مدت مطالعه کنید و اگر وبلاگی به روز نشده بود بی جهت به آن مراجعه نکنید. زیرا در سیستم Reader دقیقا اعلام می شود که کدام وبلاگ به روز شده و چند مطلب جدید وجود دارد که شما آن را مرور نکرده اید.

از جمله این Reader می توان به Google reader اشاره کرد.

برای استفاده از Google reader می بایست برای خود در Gmail یک اکانت داشته باشید.

در صورت دارا بودن اکانت وارد Google reader شوید.( reader.google.com)

RSS سایت مورد نظر خود را براشته و در قسمت subscription Add a اضافه کنید.

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

با توجه به اینکه ممکن است تعداد سایت های مشاهده شده توسط شما زیاد باشد بهتر است فیدهای خود را دسته بندی کنید.

در گوگل ریدر می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

بر روی  Feed Setting  کلیک نمائید و سپس  New Folder  را اتخاب کنید.

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

 حال نام مورد نظر خود را وارد کنید.

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

به این ترتیب می توانید هر روز با باز کردن Google reader خود آخرین مطالب وبلاگها و سایتهای مورد علاقه ی خود را یکجا و در کمترین زمان ممکن مطالعه کنید.

چگونه فید آر.اس.اس(rss)  خود را تنظیم کنیم ؟

شما همچنین می توانید از نرم افزارهای دیگری نیز برای فید خوانی استفاده کنید.

یکی از این نرم افزاها که می توان به آن اشاره کرد Snarfer  است. با کشیدن و انداختن فید هایتان به درون این برنامه به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید.

 Feed demon نیز یکی دیگر از این برنامه ها است. کار با آن بسیار راحت هست و اینکه با Google reader سازگاری بسیار خوبی دارد.

حال که توانستیم لیستی از وب های مورد علاقه خود را در یک جا جمع کنیم می توانیم کاری کنیم که در روزهای معین گروهی از وب سایت ها را که خودمان انتخاب کرده ایم را مشاهده کنیم آن هم به صورت خودکار.

به تازگی افزونه های جدیدی به مرورگرهای Mozilla Firefox و Google Chrome اضافه شده است که می تواند این کا ر را برای شما انجام دهد.

با استفاده از فید (Feed) کاربر می‌تواند از جدیدترین به روزرسانی‌ها مطلع شود.

RSS (آر اس اس) نیز یک نوع فید می‌باشد که در بیشتر سایت‌ها فید RSS، با آیکون و تصویر خاص خود قابل شناسایی است.RSS feed  اضافه های وبلاگ را مانند قالب، تبلیغات، مطالب قدیمی و ... حذف کرده و فقط آنچه را که شما به دنبالش هستید در اختیارتان قرار می دهد: مطالب جدید به همراه تصاویرشان

این دو افزونه  Daily Link برای مرورگر Google Chrome و  Morning Coffee برای مرورگر Mozilla Firefox نام دارند.

به وسیله  Daily Link می توانید لیست سفارشی از وب‌سایت‌های مورد نظر خود را تهیه نموده و یا از بین بوک ‌مارک‌های خود انتخاب کنید. سپس می‌توانید تعریف کنید که این وب‌سایت‌ها در چه روزی و به چه ترتیبی باز شوند.

Morning Coffee هم شبیه Daily Links است تنها کافی است تعریف کنید قصد دارید کدام آدرس‌های اینترنتی را در چه روزهای باز کنید. سپس در هر روز تنها کافی است برروی آیکون افزونه کلیک کنید تا لینک‌های آن روز باز شوند.

اما Morning Coffee یک برتری نسبت به Daily Link دارد و آن هم این است که می‌توان Morning Coffee را جایگزین Home Page کرد به این ترتیب هر بار که مرورگر را باز می‌کنید لینک‌های آن روز بصورت خودکار اجرا می‌شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 119
  • بازدید سال : 215
  • بازدید کلی : 5,752